تحولات لبنان و فلسطین

به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، کتب «زبان‌های خارجی» با رویکرد بومی ـ اسلامی، جایگزین کتاب‌های کنونی در حال تدریس توسط مؤسسات و مراکز آموزشی می‌شوند.

جایگزینی کتاب‌های جدید «زبان‌های خارجی» با رویکرد بومی اسلامی با کتب در حال تدریس

احمد محمودزاده، ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی کتاب‌ها متناسب با آداب، رسوم و فرهنگ ما نیست؛ افزود: به دنبال تحقق الگویی بومی برای تدریس کتاب های خارجی در موسسات و مراکز آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: در این رابطه رویدادی با حضور استادان زبان دانشگاه‌ها با عنوان «چگونه می‌توان زبان خارجی را یاد گرفت اما از اثرات فرهنگی آن زبان آسیب کمتری دید» برگزار خواهد شد.

محمودزاده هدف از این رویداد را یادگیری زبان و در عین حال انتقال مفاهیم مبانی اسلام، انقلاب و آرمان‌های شهدا از طریق کتاب های زبان‌های خارجی دانست و افزود: فراخوان رویداد به استادان دانشگاه‌ها ارائه شده و پس از ارائه مقاله، کتاب‌های استاندارد جدید تالیف و سپس کتاب‌های موجود کنار گذاشته می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره ابتکارات و خلاقیت مدارس غیردولتی

وی در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره ابتکارات و خلاقیت مدارس غیردولتی در اردیبهشت خبر داد و در این باره نیز گفت: برخی مدارس غیردولتی دارای ابتکارات و خلاقیت‌های خاصی هستند که باید به سایر مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی سوق یابند که خلاقیت‌ها را در ۵ محور شاخص‌گذاری کرده‌ایم.

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از جشنواره خلاقیت‌ها به عنوان جشنواره‌ای از کف مدرسه یاد کرد و افزود: به دنبال آن هستیم در اردیبهشت این جشنواره به عنوان نخستین جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی در ۵ محور نوآوری در مدیریت، نوآوری محیط یادگیری، نوآوری در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، نوآوری در تعاون و مشارکت، نوآوری در حوزه‌های پرورشی و تربیتی برگزار شود.

محمودزاده از مدارسی که در محورهای یاد شده دارای خلاقیت و ابتکاراتی هستند خواست تا با ورود به سامانه آن ها را بارگذاری کنند که آثار ارسالی بر اساس  شاخص‌های تعیین شده داوری و سپس به مرحله منطقه‌ای، استانی و در نهایت کشوری ارجاع داده می‌شوند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص حمایت از مدارس غیردولتی مناطق محروم نیز عنوان کرد: امسال از ۲۰۰۰ مدرسه دولتی در شهرستان‌های محروم حمایت می‌کنیم اما این حمایت‌ها مالی نیستند بلکه با ارائه برنامه‌ جهت مدیریت بهتر، حمایت می‌شوند.

وی در پایان تعداد مدارس غیردولتی که با کمک خیران اداره و شهریه‌ای از دانش‌آموزان بخصوص دانش‌آموزان مستعد دریافت نمی‌کنند را ۵۰۰ مدرسه اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.